Mød vores ansatte

Medarbejderne på Kongeådalens Efterskole har meget forskellige baggrunde. Det er en stor styrke i hverdagen. Det giver en bredde i tilgangen til og synet på problemer og arbejdsopgaver, der skal løses. Og samtidig gør det efterskolelivet sjovere og mere nuanceret.

På trods af den store forskellighed har vi én ting til fælles. Vi brænder alle for – sammen med eleverne – at lave god skole i den helt særlige KE-ånd. Og vi tør godt sige, at vi har nogle af de bedst kvalificerede lærere til at skabe en blanding af høj faglig nysgerrighed og praktiske udfordringer – og det med humor og samarbejde som drivkraften.

Vores lærere er også præget af ordentlighed. Det handler både om at udtrykke ligeværdighed i hverdagens ord og handling mennesker imellem. Samt om at give eleverne et sprog, en opmærksomhed og nogle redskaber til at udtrykke og fastholde ligeværdighed overfor hinanden.

Jonas Holm Hansen

Lars Hornum

Forstander

Søren Vestergaard

Viceforstander

Jeg er vild med fodbold – især Sønderjyske!

Historie! Jeg ved alt, og jeg kan hele kongerækken udenad. Musik – jeg spiller på mange instrumenter og er vild med at spille i band. Min have – at dyrke spændende grøntsager og se dem gro. At spille spil – især brætspil!

Henrik Fogh

Lærer

Jeg er vild med selvforsyning, naturlig og vedvarende energi, fodbold både ved egen fod og som tilskuer,  at bygge og arbejde med træ

Anne-Lene Wermuth

Lærer

Jeg er vild med at bruge en symaskine og et par strikkepinde. Jeg er vild med biotoper. Jeg er vild med kvætseteknikken, når vi arbejder med ler. Jeg er vild med at tage ud i naturen med et Trangia – stormkøkken. Jeg er vild med chokolade.

Finn Trond Hansen

Lærer

Jeg er vild med min kone og min dejlige hund, gode byggeprojekter. Matematik er jeg også vild med – især vækstfunktioner. Jeg elsker at fortælle, og så er jeg fløjtende Finn i folkemunde – fordi jeg er vild med at fløjte og nynne

Mads Wermuth

Lærer

Jeg er vild med hverdagen! Tænk sig at bruge sit liv på det, man kan lide. Være udenfor eller i værkstedet til valgfagene enten med kano, et bål eller en høvlbænk – frisk luft og savsmuld kan noget. Krydre formiddagen med alt fra Luther til et onomatopoietikon. I pauserne hører vi musik og fortæller dårlige farjokes, eller jeg gør i hvert fald. Jeg er også meget vild med ordentlighed, gennemskuelighed og et smil med på vejen – så kommer man længst.

Henrik Konge Johansen

Gitte Lauritzen

Lærer

Jeg er vild med at lave mad og bage kager, at strikke, at være spejder, at gå ture, vandre og cykle, at blive klogere på sprog og mennesker

Jakob W Laursen

Lærer

Jeg er vild med alt hvad der hedder fysisk aktivitet – med eller uden bold! Tør du udfordre mig, skal du være velkommen!
Aktiviteter i og på vand. Specielt min kajak er jeg tosset med. Jeg elsker at få folk til at lykkes og give dem et smil på læben samtidig og mine kollegaer. Efter du har mødt dem, er du heller ikke i tvivl!
At vende ting på hovedet og se tingene på en helt ny måde.

Trine Schjøtz

Kristian Brink

Lærer

Jeg er vild med min kone og børn og vores lille gård i skoven, med alle vores dyr og træer. Hele vores pragtfulde verden, der altid er vildere, flottere, skønnere – når man oplever den med en rygsæk frem for gennem en skærm (35 lande indtil videre). At jage, fiske, sanke eller dyrke min egen mad. Vadehavet med alle dens fugle og al dens himmel. Musik (mest dødsmetal), min motorsav, min Zeiss kikkert. Så har jeg også lige opdaget, at jeg faktisk er ret vild med at være efterskolelærer.

Nana Marie Davidsen

Lene Kinch-Jensen

Sekretær

Jeg er vild med miljøet på en efterskole, hvor alle hjælper hinanden, tal, og it der virker. Friluftsliv i tørvejr kan noget, et godt brætspil, gåture i det fri og så elsker jeg at rejse i autocamper rundt i verden.

Henriette Andersen

Køkkenleder

Mennesker med humor!
Jeg er vild med at være glad, positiv, smilende og udadvendt, at dyrke mine tomater i mit drivhus – også selvom jeg ikke så godt kan tåle dem, at tage en udfordring op – tænke det igennem og gøre det! At præge unge mennesker og udvikle deres glæde til dem selv, livet og alt det gode omkring dem.

Morten Kjeldsen Jensen

Servicemedarbejder

Niels Christian Andersen

Servicemedarbejder

Ivan Møller Nielsen

Timelærer

Henning Fisker

Timelærer

Jeg er vild med friluftsliv – at lave mad over bål og bage i min stenovn, at lave aktiviteter og projektor med børnebørnene,  at arbejde i træ og trædrejning, at være i vores sommerhus i Skagen og passe skoven, teknik og elektronik og få det til at virke

Skolens bestyrelse

Kongeådalens Efterskole bygger på et kristent livssyn, og har baggrund i FDF og de grundtvig/koldske tanker.

Bag skolen er der en bestyrelse og en skolekreds.
På Kongeådalens Efterskole har vi en dygtig og dynamisk bestyrelse. Og på skolen har vi flere udvalg, hvor skolens ansatte samarbejder med bestyrelsesmedlemmer, og sammen holdes temadage og visionsmøder.

Bestyrelsen og alle ansatte arbejder sammen for at skabe vores efterskole. Bestyrelsens primære opgave er at sikre økonomien og det lange udviklingsperspektiv for skolen.

Bestyrelsen på Kongeådalens Efterskole består af:

Peter Hundebøll, Esbjerg (Formand/FDF kredsrepr.) peterh@fdf.dk

Ernst Blok Kristensen, Esbjerg (Næstformand/Skolekredsen)

Morten Schmidt, Århus (FDF kredsrepr.)

Tove Bjørn Jensen, Vejle (FDF kredsrepr.)

Nette Linde, Århus (FDF kredsrepr.)

Martin Sørensen, Esbjerg (FDF hovedbest.)

Ulla Visbech, Vejle (FDF hovedbest.)

Henning Fisker, Lintrup (Skolekredsen)

Mette Aude Worm-Leonhard (suppleant)