Det siger vores elever

Vores nuværende og tidligere elever og forældre er dem, der bedst kan fortælle om os.

Efterskoleliv er meget andet end faglinjer, undervisning, ture, fællesspisning, aftensang, morgensamling og alle de andre aktiviteter, man kan læse ud af et skema og et dagsprogram. Det er også alt det, der sker, når man samler en hel flok unge i rammer, der indbyder til fællesskab og skøre påfund. Her på siden kan du læse om hvorfor andre valgte Kongeådalens Efterskole og hvad de har fået ud af det.

Besøg af Guld Dennis

“Efterskole er det bedste valg, jeg nogenside har taget”

Læs artiklen her

Man skal vælge Kongeådalens Efterskole, fordi her er så mange forskellige ting, man kan lave. Her er frihed til at lave det, man har lyst til. Man kan gå ned og dreje træ, gå i hallen eller i krea. Og man behøver ikke altid at have en lærer med.
– Nina

Det er nogle gode lærere. De forstår at tilpasse undervisningen. Jeg har altid haft mega svært ved engelsk, men min engelsklærer på Kongeådalens Efterskole var god til at give mig opgaver på mit niveau, så jeg fik noget ud af det, i stedet for være på et niveau, jeg ikke fattede en skid af. Og så er de gode til at snakke med os, når man er ked af det.
– Tilde